ویتامین های موجود در شیر
نوشته شده توسط : آقای شریفی

ویتامین های موجود در شیر، پنیر و تخم مرغ

 

 شیر تازه، پنیر و تخم مرغ سرشار از پروتئین، ویتامین ها و موادمعدنی می باشند. پنیر به عنوان یک فرآورده ی لبنی، موادمغذی مشابه با شیر را برای بدن فراهم می کند. هر چند تخم مرغ حاوی برخی موادمغذی بوده که به صورت قابل توجهی در شیر یا پنیر وجود ندارد. از طرفی محتوای موادمغذی در انواع مختلفی از شیر، پنیر و تخم مرغ متفاوت است. میزان پروتئین مواد غذایی مخصوصا در تخم مرغ برای سلامت بدن ضروری است.در فروشگاه محصولات ارگانیک این سه بمب انرژی را میتوان یافت و از آنها بهره برد.

 

ویتامین D

ویتامینD به حفظ سطوح سالمی از کلسیم و فسفر در بدن کمک می کند. براساس هشدار متخصصان انجمن لبنیات کالیفرنیا، سطوح ویتامین D در شیر غنی نشده متفاوت بوده، اما شیر غنی شده با ویتامین D یک منبع قابل اطمینان است. از طرف دیگر، پنیر نیز منبع قابل توجهی از ویتامین D به حساب نمی آید. تخم مرغ همچنین غنی از ویتامین D نبوده اما حاوی مقداری از این ویتامین است. ۵۰ گرم تخم مرغ ۲ درصد از نیاز روزانه توصیه شده به این ویتامین که ۶۰۰ واحد بین الملل می باشد را برای بدن فراهم می کند.

 

ویتامین A

ویتامین A برای رشد سلولی و بهبود بینایی ضروری است. بانوان روزانه به ۲,۳۳۳ واحد بین الملل و مردان روزانه به ۳,۰۰۰ واحد بین الملل از این ویتامین نیاز دارند. نوشیدن یک فنجان شیرگاو ۲ درصد ۱۸۴ واحد بین الملل ویتامین A را بدن فراهم می کند. همچنین ۲۸ گرم از پنیر چدار محتوی ۲۸۰ واحد بین الملل ویتامین A است. پنیر امریکایی، سوئیسی و موزارلا نیز از منابع این ویتامین محسوب می شوند. همچنین ۵۰ گرم تخم مرغ، ۸ درصد از نیاز روزانه به ویتامین A را برای بدن فراهم می کند.

 

ویتامین های B کمپلکس

یکی از عملکردهای اصلی ویتامین های گروه B، کمک به بدن برای استفاده از انرژی موجود در موادغذایی است، شیر و پنیر حاوی مقدار کمی ویتامین B12 می باشند. یک فنجان شیر ۲ درصد چربی حاوی میزان قابل توجهی در حدود ۱.۱۲ میکروگرم ویتامین B12 است. مصرف ۲۸ گرم پنیر سوئیسی ۰.۹۵ میکروگرم از این ویتامین را برای بدن فراهم می کند. زرده تخم مرغ منبعی غنی از ویتامین های B محسوب می شود. ۵۰ گرم تخم مرغ ۳۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین B12 را تامین می کند.

 




:: برچسب‌ها: لبنیات ارگانیک، فروشگاه محصولات ارگانیک، فروشگاه اینترنتی توشه بر، پروتئین، زرده تخم مرغ، تقویت موی سر ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: